En we zijn aangekomen in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Gerard en Anne Mieke - WaarBenJij.nu En we zijn aangekomen in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Gerard en Anne Mieke - WaarBenJij.nu

En we zijn aangekomen in Vancouver

Door: AM

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Anne Mieke

29 Mei 2011 | Canada, Vancouver

Inmiddels zijn we aangekomen in Vancouver. Het laatste stuk was zeer relaxt reizen want ruim de helft van de passagiers verliet het vliegtuig in Calgary en er kwam niemand voor terug. Na een uurtje landen we om 15.35 uur in Vancouver (NL tijd dus half 1 ’s nachts).
Vlot door de douane en met de Skytrain/canada train naar Downtown Vancouver. Prima verbinding, helaas een groot deel ondergronds terwijl je juist zo graag alles wilt zien.
Snel ingecheckt in het hotel (we zitten op de 11-e verdieping) en de stad in. Het weer is prima, prachtig helder met af en toe een vriendelijke wolk en 17 graden. De stad is ruim, schoon, redelijk groen, vriendelijk opvallend veel Aziaten en vrijgezellenparties. Heeft wel wat van New York maar minder hoog, minder druk en minder opgefokt. Een heel relaxte sfeer. We wandelen richting de zee en drinken op een terras tegenover Canada Place een drankje met uitzicht op watervliegtuigen, het cruiseschip de Zuiderdam van de Holland America Lijn en op de achtergrond de besneeuwde bergtoppen. We genieten volop maar om 9 uur gaat toch het licht een beetje uit: we gaan naar het hotel jullie op de hoogte brengen en zodirect lekker slapen. Binnenkort meer – en als de internetverbinding wat sneller is, ook een paar foto’s van deze mooie stad en omgeving.

• 29 Mei 2011 - 07:28

Margot:

Ik kijk uit naar jullie verhalen en foto's en ik (en Sietse, Liz en Thijs) wens jullie een hele fijne en mooie vakantie toe.
    Heel veel liefs, Margot

• 29 Mei 2011 - 07:51

Papa:

Verhaal doet me denken aan de Rotterdam aan de kade in Vancouver.Zo halen fijne berichten je mooie herinneringen weer boven.Ook oud overigens!

• 29 Mei 2011 - 08:15

Nadia:

Dat klinkt alvast goed! Heel veel plezier en geniet ervan, maar dat gaat vast lukken :)
    Liefs, Nadia

• 29 Mei 2011 - 09:34

Mathias En Els:

Wat leuk om nu al verhalen te horen. Fijn dat de vlucht goed is gegaan :)
    Leuk de vergelijking met New York, dit maakt me nog nieuwsgieriger naar alle foto's! Hopelijk goed geslapen vannacht en is niet al te veel last van de jet lag.
    Kus

• 29 Mei 2011 - 13:03

Prisca:

kan haast niet wachten op jullie avonturen. De fot's tot nu toe geven mij al een vakantie gevoel.
    Fijne tijd toe gewenst

xxxx

• 29 Mei 2011 - 13:18

Anne & Hans:

Ziet er goed uit! Leuk ook, die paar foto's, krijgen wij ook toch nog een beeld van de stad. Geniet er van!

• 29 Mei 2011 - 17:01

Jacqueline En Jeroen:

Hoi Gerard en Anne Mieke
    Leuk om jullie te volgen. Temeer omdat wij de dag na jullie thuiskomst vertrekken naar Vancouver om voor een deel dezelfde reis als jullie te maken in een camper;-) We gaan 6 weken rondtrekken en zagen al wat bekende namen in jullie reisschema staan.
    We mailen nog wel apart om wat praktische informatie uit te wisselen.
    Geniet en veel plezier,
    Jacqueline en Jeroen

• 30 Mei 2011 - 05:07

Gerben:

Leuk begin van de mandagmorgen; ondanks vertraging bij Sassenheim!