Too close an encounter with the Namib wildlife - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Gerard en Anne Mieke - WaarBenJij.nu Too close an encounter with the Namib wildlife - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Gerard en Anne Mieke - WaarBenJij.nu

Too close an encounter with the Namib wildlife

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Anne Mieke

25 September 2015 | Nederland, Utrecht

Na een goede nacht in de lodge in Windhoek, nu onderweg naar Naukluft campsite. Een eindeloos "woestijnachtig landschap " waarbij herinneringen bovenkomen van de droge hoogvlakte in Mexico waar we 35 jaar geleden (.....) waren. Droog en verlaten; erg rotsachtig. Op een gegeven moment afslaan van de asfaltweg en de gravelroads op. Even wennen met rijstijl en snelheid en... Enorme stofwolken.Goed om je lichten aan te hebben!

Het volgende doel ligt in het Naukluft reservaat; we moeten nog ruim 10 km hobbelen vanaf de "grote" weg. Een mooie campsite aan een stromend watertje. Dus groen. Tent voor het eerst opgezet en snel nog een hike gedaan naar een kloof met geweldige pooltjes waar je zelfs in zou kunnen zwemmen. Een mooie oase in de droge omgeving. Daar zitten dus ook veel dieren, zoals bavianen. We waren al gewaarschuwd voor de baboons, maar wat ze kunnen uitrichten merkten we de volgende ochtend.

Vroeg op en lekker voor de tent ontbijten. Brood, kaas en kopje thee. In de verte hoorden we de baboons al tekeer gaan. Even later kwam op 100 meter het alfamannetje langs en daarna ook nog wat gevolg. Ze drentelden rond op de campsite de grote trok op een gegeven moment onze aandacht en een kleinere kwam naar ons toegelopen; vlak langs de auto en onze tafel. Ineens.... grote sprong en grissss onze broodzak van tafel en alle thee en andere spullen op de grond chaos, gebrul en schrik. Het kleintje direct op het toiletgebouw en het alfamannetje erachteraan, want hij eiste de prooi op. Na wat rondjes rennen op het dak liet de kleine het brood vallen op de gasflessen. Het alfamannetje zag dat niet en na een paar minuten leek de rust iets terug te komen. Het alfamannetje+ die meende eigenaar te zijn van het brood, pakte het brood van de gasflessen waarna direct de rover van het brood om de hoek kwam en mij zijn tanden liet zien. ik grijnsde terug, maar liep ook snel terug naar de gesloten afvalbak om het brood weg te werpen. Met iets trillende benen...

Our first encounter with the African wildlife... We hebben nog een paar uurtjes nagebibberd tijdens de rit naar de Namib nature reserve, waar we een trekking van 3 dagen door de Namib dessert voor de boeg hadden. Daarover in de volgende episode.

• 25 September 2015 - 10:48

Dorien:

Oeh....goed verhaal! Ik kan me voorstellen dat jullie flink de bibbers hadden.

• 25 September 2015 - 18:31

Mathias:

Kan ik dit liken?

• 25 September 2015 - 19:01

Catrinus:

Klinkt goed, Gerard en Anne Mieke. Geniet en pas op voor Amerikaanse tandartsen!