Aanval op onze auto - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Gerard en Anne Mieke - WaarBenJij.nu Aanval op onze auto - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Gerard en Anne Mieke - WaarBenJij.nu

Aanval op onze auto

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Anne Mieke

10 Oktober 2015 | Nederland, Utrecht

Mazambala campsite 8 oktober

Aanval op onze auto

Nog maar nauwelijks aangekomen op deze laatste campsite in Namibie, alvorens naar Botswana af te reizen, werden we geconfronteerd met een uiterst heftige aanval op onze auto. We hebben deze weten af te slaan en ook vastgelegd op camera, mocht er een verzekeringskwestie van komen.

Het patroon herhaalde zich rond 6 uur de volgende ochtend; bij het krieken van de dag werden wij in onze tent bovenop de auto zeer ruw gewekt door opnieuw een aanval. En wederom van dezelfde vandalist die een zware concurrent vermoedde in ZIJN territorium: de village weaver

Onze zijspiegels werden bezocht en de daarin geconstateerde concurrent werd heftig aangevallen. Met veel geluid en felle aanvallen met zijn snavel. Het inklappen van de spiegels mocht niet baten. De strijd ging door. Wellcht nog een oude swapo-strijder die niet weet dat de verhoudingen inmiddels zijn veranderd? We zitten hier tenslotte in een gebied waar nog niet zo heel lang geleden de strijdende partijen in de zuidelijk afrika regio volop actief waren.

Dat laatste bleek ook bij de prachtige tocht met gids, waarbij we door de overblijfselen van een zuidafrikaans leger campement kwamen. Nadat de duitse kolonisatoren uit namibie verdwenen, nam zuid afrika het beheer en bestuur van namibie over. Onze gids had in het leger ook zijn opleiding genoten. Mede daardoor spreken nog steeds veel inwoners (ook) het afrikaans en kunnen wij hen en zij ons redelijk verstaan.

Het blijft een bijzonder land

Tijdens de gamedrive (ik moet nog steeds wennen aan dat woord, maar het heeft niets met amerikaanse tandartsen te maken; wij schieten alleen met camera's) hebben we honderden olifanten gezien. Ongelofelijk! Heel imponerend en indrukwekkend. Het is hier zo droog dat de rivier waar we langsrijden nog maar een smal stroompje is en alle dieren uit de hele omgeving hier naar toe trekken voor water.

Ook wij werden de ongewone situatie gewaar toen we aankwamen op de campsite (8 prachtige plaatsen) en ons bij de lodge wilden melden. Normaal gesproken moet je dan met een bootje 10 min varen naar het eilandje in de rivier, maar nu konden we op een hobbelig pad ' off road' doorrijden met de auto

Tijdens de gamedrive gesproken met de 3 fransen die mee waren. Zij deden hun reis in tegengestelde richting en kwamen net uit het nationaal park Chobe. Waren lyrisch. Er staat ons dus nog wat te wachten! En we hebben al zo veel mooie nieuwe indrukken en ervaringen opgedaan. Het wordt haast teveel. Het is daarom goed dat we op deze campsite 2 dagen zijn. We hebben besloten de tweede dag 'niets' te doen. Een beetje rommelen, contempleren en bijkomen. En onze aanvaller op de auto in de smiezen houden;-)

Tsjonge, wat een reis.

• 10 Oktober 2015 - 16:39

Papa Karsch:

Zo zie je hoe nuttig het is om zo nu en dan zelf in de spiegel te kijken alvorens je anderen beoordeelt.
    Goede reis verder.

• 10 Oktober 2015 - 19:35

Gerben Karsch:

Pa heeft nog altijd een scherpe snavel ...

• 11 Oktober 2015 - 11:26

Rob:

prachtige verhalen jongens, geniet ervan en ben benieuwd naar nog meer foto's

• 11 Oktober 2015 - 16:26

Angela:

Als vogelliefhebber heb ik gesmuld van dit verhaal. Een mooie vogel die zich zelf wilde bewonderen in de spiegel!! veel plezier met het vervolg van jullie reis.