aangekomen in Windhoek - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Gerard en Anne Mieke - WaarBenJij.nu aangekomen in Windhoek - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Gerard en Anne Mieke - WaarBenJij.nu

aangekomen in Windhoek

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Anne Mieke

19 September 2015 | Nederland, Utrecht

We zijn nu ruim 30 uur onderweg, maar het lijkt wel een eeuwigheid! Na vrijdag door Andre en Linda te zijn weggebracht naar het station van Houten, stond daar ook nog een ander lid van het comite van uitgeleide: Willem. Een heel leuke manier om zo op pad te gaan.
na een goede treinreis naar Frankfurt, met air Namibië naar Windhoek. We hadden een goede "tail wind" volgens de captain en waren dus 45 minuten eerder in Windhoek. Het begon net te schemeren.

De douane had kennelijk iets heeeel verdachts gezien in mijn rugzak bij de scan, dus ik mocht tekst en uitleg komen geven. Na een minuut of 5 en een zeer amicaal gesprek over wat we gingen doen over en de spullen van AM in mijn rugzak... mocht ik door. AM was al door en zag net Laura, die ons stond op te wachten om de 4wheel drive met tent op het dak te overhandigen. Snel geld getrokken - hoewel.... eerst helder krijgen dat de zuid af re ikaanse rand ook uit de ATM kan komen en hier 1 op 1 met de namibische dollar als betaalmiddel geldt - en toen nog snel een simkaartje geregeld en naar de parkeerplaats waar ons mobiel voor de komende 5 weken stond te wachten. Enige tekst en uitleg was noodzakelijk. Van het opzetten van de tent tot het zoeken van de hele inventaris in de diverse hokjes, lades en vakken.
Na ook nog de rits van de tent te hebben gerepareerd, konden we op pad. Naar windhoek. Op een geasfalteerd er weg reden we in een zeeeer droog landschap 45 km en zagen onderweg al tientallen bavianen. Vermagerd en armoedig. Door de droogte, hoorden we later, komen ze steeds verder richting stad. Het heeft al 2 jaar niet geregend hier en dat is ovral te zien en te merken. Dus ook bij de bavianen. Na een meet en greet met de locale counterpart van Petra in onze lodge, zijn we inkopen gaan doen in een grote Mall. En nog heerlijke sapjes gedronken bij een healthy juice tent ;-)

Het nachtje doorhalen in het vliegtuig, waar we wel een beetje hadden geslapen, begon zijn tol te eisen. En het eerste biertje nog meer. Snel onder de douche - en kort, want expliciet verzoek vanwege de waterschaarste zo min mogelijk water te gebruiken- wat spullen ordenen in de auto en een heerlijke azmltijd in de lodge. Na het volgende biertje bijna tegen de vlakte... komt door de hoogte, de droogte en de warmte volgens mensen die het kunnen weten ;-)

en dan nu een eerste verslagje van onze reis. Er is in deze lodge een r eerste delijk goede wifi, dus het kan. Komende dagen niet meer.

autorijden is overigens ook "vermakelijk": bij het afslaan gaan steeds de ruitenwissers aan. Niet 1 of 2 keer, maar bijna continue. En dan het links schakelen... tsjonge, het is dat ik een goede kaartlezer en gps in de auto heb want anders hadden we de eerste brokken al snel gemaakt. Gelukkig is windhoek op zaterdzgmiddag rustig, want naar duitse gewoonte zijn de winkels na 13 uur dicht, behalve enkele grote supermarkten.

zo, nu snle naar de lodge en slapen, want d de oogjes vallen toe. Kijken of ik nog een paar fotos kan uploaden en dan plat voor een goede oede nachtrust en op naar Naukluft. Morgenochtend om 7 uur ontbijt en om 8 uur willen we gaan rijden. Is het nog niet zo heel erg warm.

tot horens.

AM en G.

• 19 September 2015 - 22:05

Dorien:

Dat klinkt al heerlijk avontuurlijk allemaal... We hopen op veel mooie verhalen en mooie foto's. Geniet ervan en wees voorzichtig met de uitgedroogde bavianen.....

• 19 September 2015 - 22:13

Michiel:

Zo te horen zitten jullie in Afrika! Behalve dat je (werkend) wifi hebt;) Maar de mislukte fotoupload bevestigd definitief de locatie: Afrika. Enjoy and improvise (door b.v. het stekkertje van de ruitenwissermotor tijdelijk los te halen. Weinig kans op gele wegwerp poncho's weer!

• 19 September 2015 - 22:21

Kees En Reina:

Heel herkenbaar die ruitenwissers, maar wees gerust, het gaat over voordat ze versleten zijn..voor de regen heb je ze toch niet nodig immers.

Veel plezier en een fijne reis gewenst.

• 20 September 2015 - 07:56

Gerard En Anne Mieke :

Wat een toestand om die fotos te uploaden. Lukt van geen kanten. Wie weet een volgende keer. Komende 4 dagen in elk geval geen bereik. Eerst rijden naar campsite en auto en tent uittesten. Dan 3 dagen tracking door de woestijn.

• 20 September 2015 - 15:36

Margot:

Heel veel plezier en geniet er van!!!
    De foto's zien we wel als jullie terug zijn :)

• 20 September 2015 - 16:12

Frank En Margriet:

Leuk om het eerste bericht te lezen, jammer van de foto's maar dat kan later ook nog als jullie terug zijn.
    Geniet van de reis, we zijn benieuwd naar het volgende bericht.

• 20 September 2015 - 18:36

Marian:

Dank jullie wel voor de bijdrage aan ons feest! Heel leuk.

Bijzonder, deze reis.
    Ben benieuwd naar het vervolg!

Veel plezier, en tot blogs,
    Marian

• 22 September 2015 - 13:40

Ger Karsch:

Dank voor de informatie.Hier is het niet droog maar dat zul je later wel ontdekken
    All o.k.

• 22 September 2015 - 20:40

Mariette:

Met al mijn ervaring met auto rijden.......als je links rijdt en schakelt geef je richting aan met de stuurhendel aan de rechter kant, maar dat zal het probleem niet geweest zijn. Heel veel plezier en een goede tijd gewenst daar!