DeVuurdoop: 3 ongelooflijke dagen door de woestijn - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Gerard en Anne Mieke - WaarBenJij.nu DeVuurdoop: 3 ongelooflijke dagen door de woestijn - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Gerard en Anne Mieke - WaarBenJij.nu

DeVuurdoop: 3 ongelooflijke dagen door de woestijn

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Anne Mieke

25 September 2015 | Nederland, Utrecht

Wat een ervaring, die Tok tokkie trail. De bijklank in NL is minder positief, maar een tok tokkie is een woestijnkever die in zeer moeilijke omstandigheden weet te overleven. En er zijn veeeel meer dieren die in deze woestijn leven en overleven. Daarnaast is het voor ons gevoel het echte "thuiskomen" in Afrika. Dit is wat we ons er o.a. van hadden voorgesteld. Een prachtig landschap met duinen, rotsen, acacia's, diverse grassen en dieren. We gingen met 6 Engelsen en Sebastiaan, onze guide, op pad. Al lopend tussen de oryxen, steenbokken, springbokken en een kudde red haertbeasts. Zelfs zeebras en enkele struisvogels gezien, al waren die aanzienlijk schuwer dan de andere dieren. Het werd een prachtige tocht en ervaring, mede door de luxe van de staf die onze bagage meenam, eten kookte en zorgde dat het ons aan niets ontbrak; tot en met een koud biertje en een glas wijn!. Slapen in de koude woestijnnacht op een stretcher; en snachts zelfs zonder bril honderden sterren aan de hemel zien flonkeren. Geweldige zonsopkomsten en zonsondergangen met felgekleurde firmamenten. Wat een ervaring. Een geweldige vuurdoop in Afrika, met een meer dan geweldige gids, die ons veel heeft bijgebracht: van de flora en fauna tot planeten en zonnestelsels en.... de kliktaal die sommige stammen in Namibië nog spreken. Onnavolgbaar. En nog een paar leuke engelse reisgenoten van dezelfde leeftijdsklasse.

Het lopen was de tweede dag erg vermoeiend door de hitte. Halverwege de tocht was er een siesta mogelijkhied gecreëerd waar we dankbaar gebruik van gemaakt hebben. Naast een boom met een groot nest van de socail weaver bird, die brutaal de kruimels van onze lunch van onze tenen kwamen pikken.

Op een gegeven moment werd onze gids opgewonden; hij zag een gele Cape Cobra van meer dan anderhalve meter. We liepen erachteraan en konden zijn snelheid nauwelijks bijhouden, al hielden we ook een respectvolle afstand. Heb nog een paar mooie fotos kunnen maken. ok dat hij zich oprichtte en breed maakte.

Goed dat we een gids hadden!

• 25 September 2015 - 11:05

Els:

Wauw, fantastisch! Ben benieuwd naar de bijbehorende foto's!

• 25 September 2015 - 11:22

Hans:

Leuk!! Klinkt allemaal goed daar, kan niet wachten op de foto's.

• 25 September 2015 - 11:54

Ger:

jullie enthousiasme maakt mij ook vrolijk met een zonnige herfst er nog bij ook

• 25 September 2015 - 12:35

Martineke:

WAUW wat klinkt dat prachtig, het wilde leven...
    Liefs

• 25 September 2015 - 12:50

Angela:

Hoi G&A, soms komen dromen uit!! We blijven jullie volgen. groetjes D&A

• 25 September 2015 - 18:37

Mathias:

Gaaf G&AM! Dat van die cobra lijkt me erg indrukwekkend! Fijn dat jullie ook andere 40-ers zijn tegengekomen, ik sluit me aan bij de vorige schrijvers! Kijk uit naar fotos en de andere verhalen!
    Enjoy!

• 25 September 2015 - 22:20

Theo:

Leuk die vuurdoop. En dat maakt inderdaad nieuwsgierig naar de foto's.

• 25 September 2015 - 22:39

Kees En Reina:

Gelukkig heeft die Cobra niet de WiFi vergiftigd... Mathias moet nog maar eens op de verjaardagskalender kijken....

• 26 September 2015 - 11:37

Mieke:

Ha, dat klinkt helemaal zoals jullie het in gedachten hadden! Deep down Africa, alle elementen om je heen en dan ook nog een koud biertje! Met beelden die je leven lang bij je zullen blijven. Super!