Weer thuis - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Gerard en Anne Mieke - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Gerard en Anne Mieke - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Anne Mieke en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Anne Mieke

02 Juli 2011 | Nederland, Utrecht

Dag allemaal

we zijn vanochtend weer op Schiphol geland na 5 fantastische weken Canada. Ook wel weer lekker om thuis te zijn en verwelkomd te worden door de kids. Els had het gepresteerd om het verslag dat we op deze site hadden bijgehouden plus foto's en jullie reacties al in een boekwerkje te hebben. Ontzettend leuk!

De laatste dagen Vancouver waren lekker relaxed en genieten. De camper hadden we binnen een kwartier ingeleverd en zonder enige noemenswaardige inspectie werd deze geaccepteerd. Hadden wij daar nog bloedig op staan poetsen.... Nou ja, heeft de volgende een mooie start.

In het vliegtuig een poos met een Canadees gepraat. Was op zijn 15e verkast naar Vancouver en woonde er nu al 25 jaar. Leuk om zijn ervaringen te horen en vergelijking met Nederland.

Canada: we hebben het op veel verschillende manieren ervaren en het is lastig om het kernachtig onder woorden te brengen. Wij waren er vooral voor de natuur en daarvan hebben we een goede indruk kunnen krijgen. Voor ons was toch wel kenmerkend dat in Canada de natuur een onderdeel is van het dagelijkse leven en dat in grote mate beinvloedt(ontwrichtende regen- en sneeuwval, aardverschuivingen, enkele dagen zonder elektra etc.). Als je naar Nederland kijkt is de natuur ondergeschikt gemaakt aan de mens - is het cultuurgoed geworden. Als er hier een aardverschuiving plaatsvindt wordt er kritisch gekeken naar de persoon/instantie die dat had moeten zien aankomen en voorkomen. In Canada is het nauwelijks te voorkomen en komt het gewoon voor; is het deel van het bestaan. Samen met de open en relaxte cultuur van de mensen was Canada voor ons een geweldige ervaring. We hebben genoten.

Groet,
Anne Mieke en Gerard

• 02 Juli 2011 - 15:37

Kees En Reina:

Welkom thuis!!!
    Hebben jullie verslagen met veel plezier gelezen. Nog een fijn weekend en goed herstel van de "jetlag".

• 02 Juli 2011 - 19:22

Martine En Ineke:

Fijn dat jullie weer gezond terug zijn. Tot gauw. Groetjes!

• 02 Juli 2011 - 20:27

Nadia:

Goed om te horen dat jullie weer veilig thuis zijn aangekomen. Bedankt voor jullie mooie verhalen en tot gauw!
    Liefs, Nadia

• 02 Juli 2011 - 22:07

Hans En Jacqueline:

Fijn dat jullie weer veilig en gezond terug zijn in Houten. Wij hebben genoten van jullie verhalen en prachtige foto's!

Groetjes.